De Volkslust en duurzaam en sociaal ondernemen
Een grote drijfveer in het ondernemen met Volkslust is het sociale en duurzame karakter. Al bij de start van De Volkslust in 1880 werd getracht een sociale onderneming te voeren met een eerlijk en gezond product. De verse broden werden met karren tot aan huis gebracht in groot Antwerpen. Bij ziekte van de kostwinner, als klant van De Volkslust, werden de broden niet berekend. Dat betekende dat je als klant van Volkslust ook bij ziekte verzekerd was van goed brood.
Vandaag de dag verwerken wij grotendeel biologische ingrediĆ«nten in onze producten. Zo is bijvoorbeeld bijna al ons brood, koffie, thee en melk gecertificeerd biologisch. Voor ons van oudsher een vanzelfsprekendheid die niet de boventoon voert maar de basis is. Met handige tools als “Too Good To Go” vinden overgebleven producten toch een weg naar de consument. Het oud brood wordt ook verwerkt door brouwerij De Wilde Brouwers tot ons “Oud Brood Bier”. En met stichting de Zonnebloem geven wij ook aandacht aan een kwetsbare groep mensen die dit zo zeer nodig heeft.
Met Volkslust willen wij gezelligheid geven met een goed product en met oog voor een ander.
Graag tot ziens in De Volkslust.